Sári Blogja

Samu Sára Blogja nagyszülők, rokonok és barátok számára.

Lilypie Kids Birthday tickers

Ennyi látogatóm volt eddig a nagyvilágból:

Címkék

2015 (1) 2016 (1) 2017 (2) ági néni (3) ajándék (20) alisha (2) állatkert (2) alma együttes (1) apu (6) aranyos (1) aréna (1) baleset (1) bárányhimlő (1) barátság (1) béka (1) beszéd (9) beszokás (1) betegség (7) Bezdán (1) bicikli (2) bili (1) bim bam (1) bölcsi (9) boldogság (3) budapest (1) bugyika (1) csabi (3) csiribiri (1) dal (1) dalocskák (4) deák bill gyula (1) Doroszló (1) doroszló (16) édesség (1) először (1) első (2) esemény (26) esküvő (1) étel (16) evés (6) évforduló (6) farsang (1) fogak (5) főzelék (1) gyermekláncfű (1) gyümölcslé (1) gyurma (1) halász judit (1) Hegedű (1) hellókarácsony (3) himlő (1) hivatalos (1) (5) hóforduló (3) írás (1) játék (27) jelmez (1) jelmezbál (1) kanizsa (9) kép (23) Kép (1) képek (20) kereszttestvér (6) kiállítás (1) kirándulás (7) kisautó (1) koncert (2) könyv (3) körhinta (1) kossuth lajos (1) lilifee (1) méretek (6) mese (2) metró (1) méz (1) mikulás (1) mindennapok (11) mondások (3) nagyszülők (7) népkert (1) november (1) október (1) öröm (1) orvos (8) ovi (7) óvoda (3) pelus nélkül (2) projekt (1) rajz (4) recept (2) rendezvény (1) repülő (1) ringató (1) rokonok (4) rúzsa magdi (1) si (1) sikerélmény (1) süti (1) svájc (1) számítógépes játék (1) számláló (1) szánkó (2) szeptember (1) színház (1) szoknya (1) szomorú (4) szomszédok (1) szövegek (4) szulák (1) szülinap (7) tánc (8) tátrai szűcs gitárduó (1) tea (1) templom (2) tisza (1) tízórai (1) tudomány (39) ügyes (12) ünnep (11) unokatestvér (2) utazás (14) uzsonna (1) védőnő (5) vendég (12) vendégség (2) vidám (6) videó (19) villamos (1) virág (1) vonatozás (1) zene (8) zenekar (1) Címkefelhő

Statisztikák

eXTReMe Tracker

Feedek

"MA-MA", "BARBA"és a többiek

2008.09.05. 21:14 | samedli | Szólj hozzá!

 
Ma - már sokadszor - olyat játszottunk Törteli mamával (ilyet anyuval is szoktunk játszani), hogy én femutattam egyenként - a magasba emelve - a színes ceruzákat, ő pedig megmondta, melyik színűről van szó. Amikor a barna ceruzához értünk, nem tudom, milyen okból, de megismételtem, amit mama mondott: azt mondtam, hogy "BARBA"! Utána, amikor anyukának bemutattuk, mit tudok, csak felemelte a kis barna ceruzát és megkérdezte, milyen színű, meg tudtam ismételni, emlékeztem rá, hogy "barba"...
 
A másik nagy dolog, ma mondtam ki először, hogy "MAMA"! Anyuval ültünk a konyhában az asztalnál és én rajzoltam. A bejárati ajtón bejött Törteli mama és anyu kért engem, mondjam azt, hogy "mama, szia mama!" (sokadszor mondta ezt anyu már nekem az elmúlt időben). És én - hogy miért éppen most, nem tudom, de - megszólaltam, és mondtam, hogy "MA-MA, MA-MA". Anyu és mama is repestek az örömtől, anyu tapsolt is nekem, hogy "nagyon ügyes vagyok"! A nap folyamán - kérésre - többször is megismételtem ezt is.
 
Különben, egy csomó dolgot megnevezek ám már úgy, hogy az első - vagy első két - szótagát mondom csupán. Ilyenek: az Anyu, a ska, a (doboz)TEtő, a PAPUcs, BAnán, TEssék (ami a "köszönöm" is egyben), PApír, BArack és (a mai) BARBA - és őket is nap mint nap csiszolgatom, míg lassan ezek is bekerülnek majd a jól begyakorolt és szinte tökéletes BABA, PÁ-PÁ, TEJ, HAMM, AAAPU, TATA, VAU-VAU, KAKA, SÉ-TA, és (a mai) MAMA napfényes tárházába ...
 
Ezeken kívül van pár kifejezésem, amit csak az anyu ért,
 
  • ilyen pl. az "EMME", ami a cumit jelenti,
 
  • vagy a "-BAA", amit kizárólag hintán ülve és hintázva mondok ki. Ez a "Hinta, palinta, régi dunna, kis katona, ugorj a TiszáBA" dalocska utolsó szótaga! :) ,
 
  • olyan is van, hogy "PA",  amit a FA helyett használok,
 
  • és még a "BBA", ami a LABDA számomra.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://samusara.blog.hu/api/trackback/id/tr42650674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: tudomány beszéd kanizsa
süti beállítások módosítása